torsdag 12 oktober 2023

Ökat på i Hufvudstaden

Då var det åter Torsdag och nya möjligheter. Idag gick börsen starkt till en början men sjönk lite senare under eftermiddagen. Eftersom jag fortsatt hade lite pengar utanför börsen valde jag att sätta dessa i arbete i mitt största innehav Hufvudstaden och dagens transaktion ser ni här under:


Efter dagens köp av 400 aktier äger jag nu totalt 33 000 aktier i Hufvudstaden.och min buffert utanför börsen uppgår till ca 40 000 kr. Denna buffert kommer ligga kvar utanför börsen och i det korta perspektivet blir det ingen mer investering. Däremot kommer jag fortsätta med mitt vanliga månadssparande framöver och givetvis kommer det uppdateringar om det tids nog. 

Som jag skrivit tidigare är jag positiv till både Hufvudstaden och fastighetssektorn i stort på lite längre sikt. Hur börsen går på kort sikt är dock alltid svårt att säga. Men som läget är just nu väljer jag att åter vara fullinvesterad på börsen efter att ha minskad ner min risk en del under året. På längre sikt håller jag tummarna för en fortsatt bra avkastning över tid.

Min nuvarande portfölj ser ni på höger sida av bloggen. Som vanligt kommer det uppdatering om någon ny affär görs.


Med det sagt vill jag önska alla läsare en trevlig kommande helg :-)

4 kommentarer:

  1. Hej

    Får man fråga hur din procentuella fördelning ser ut av portföljvärdet bland dina 7 innehav i portföljen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Blåmes.

      Jag ligger till största delen exponerad mot Hufvudstaden. Det innehavet är värt drygt 3.9 MKR i skrivande stund. De andra innehaven är små och sen har vi diverse indexfonder och där uppgår värdet till drygt 0.8 MKR totalt. Så riskspridningen är inte på topp i skrivande stund men det blir nog att öka på lite mer i indexfonder framöver.

      Hur ser ditt eget sparande ut? :-)

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
    2. Hej

      Så intressant. Själv siktar jag på max 2% i ett enskilt innehav sett till portföljvärdet.

      Radera
    3. Hej igen Blåmes.

      Ja, vi har alla olika strategier gällande vårt sparande. Max 2 % i varje innehav ger en bra riskspridning. Blir dock många bolag att hålla reda på.

      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera