torsdag 22 juni 2017

Matsmart och Gymgrossisten sponsrat genom Adtraction affiliate

Som jag skrivit om tidigare på bloggen köper jag ofta mat med kort datum. Detta gäller framförallt i matbutiker men jag har även handlat mycket varor på nätet. Fördelen är att man kan få mycket mat för lite pengar.  Ofta är det 50% rabatt mot ordinarie pris men ibland skänker nästan butikerna bort mat som det är kort datum på.

Om man nu inte har tid eller ork att leta på de lokala matbutikerna kan man alltid leta på nätet.

Matsmart är en bra sida där det nästan varje dag kommer in nya fynd. Jag har i dagsläget beställt 4 gånger från denna sida. Frakten kostar 49 kr men då får man packa en låda som innehåller 20 kg. Bästa är givetvis att fylla hela lådan med varor man vill ha. Kommer redan senare idag göra en ny beställning. Det jag tycker är köpvärt just nu är bland annat en hel låda "Jordgubbs Rolls" 1,8 kg
för 10 kr. Mycket godis för lite pengar. De har även billigt kaffe, protein, storpack med varor mm.

Är du inte  intresserad av mat med kort datum men träningsintresserad kan jag rekommendera Gymgrossisten. Här köper jag mitt protein. En bra sida med prisvärda produkter.



Brukar du handla matvaror med kort datum till ett lägre pris ?

8 kommentarer:

  1. Älskar att fynda i fyndlådan i diverse matbutiker. Bäst-före-datum är endast en rekommendation. Min bakgrund inom restaurang har lärt mig att man ska använda sina sinnen, främst lukt och smak för att avgöra om något är dåligt eller inte. Har dock inte handlat på Matsmart ännu, men det skall jag göra snart. Får hoppas att du får en riktig glad midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Prius. Precis som dig använder jag främst luktsinnet för att avgöra om matvaror är ok. Vissa matvaror har jag på senare tid undvikit då jag är mer orolig att det kan vara dåligt. Kyckling är jag speciellt försiktig med. Kylvaror och ägg brukar aldrig vara dåliga även om datumet är nära att passera bäst före. Matsmart har många bra produkter. Men man ska vara observant för en del produkter är inte särskilt mycket billigare än i affären. Dock kan vissa varor vara riktiga fynd. Tycker dom gör en bra insats och minskar matsvinnet. Det slängs alldeles för mycket mat här i Sverige. Tack för kommentar. Jag vill även önska dig en glad midsommar :-)

      Mvh Slimis

      Radera
  2. Ot, har ett par frågor ang ditt byte till Nordea då jag själv funderar på att byta.

    Nöjd med flytten?

    Något speciellt man bör tänka på när man går från Avanza och Nordnet till Nordea?

    Kör du kf hos dem också och vet du om de löser källskatt på utdelningar likt Nordnet (dvs även danska sådan)?

    SvaraRadera
  3. Hej Oskar. Är nöjd med Nordea Investor. Skulle inte kunna tänka mig att byta tillbaka till Avanza eller Nordnet. Det är framförallt Nordeas låga avgift för aktiehandel som lockar. När det gäller källskatten räknar jag med att få tillbaka den nästa år. Men jag ska granska deklaration noga. Har ISK och inte säker om dom är lika duktiga som Nordnet när det gäller dansk källskatt. Rekommenderar att du hör med kundtjänst om det. Tack för kommentar :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  4. Hej Slimis, har kvar mina innehav i ICA samt Axfood, och det går ganska bra just nu. Handlar gör jag mest på LIDL. Jag gillar COOP för deras utbud, men tycker att priserna generellt brukar ligga lite högre, men gissar att detta är kopplat till det ekologiska utbudet. Ha det fint i sommar.

    MVH VÄL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan VÄL. Även jag handlar på ovan nämnda affärer. Är noga med att titta efter veckans erbjudanden och handlar mycket efter dom. Jag hoppas att även du får en fin sommar :-) Tack för att du tittar in på bloggen :)

      Mvh Slimis

      Radera
  5. Härligt att höra!

    Har också gillat matsmart men efter senaste beställningen blev jag lite besviken dess värre :/ Antar att en missnöjd beställning inte ska avgöra hela framtiden och kommer nog säkert beställa från dem igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej KTM.
      Oj det låter inge vidare. Fick du någon vara som inte motsvarande dina förväntningar? Var själv lite missnöjd med toalettpapper då kvaliteten inte var något vidare. Dock var toapappret billigt. Tycker du ska framföra dina klagomål så kanske du får kompensationen :-)

      Mvh Slimis

      Radera