onsdag 6 mars 2019

Ändrat om lite i portföljen igen

Idag tog jag beslutet att åter ändra lite i portföljen. Ni som följer min blogg vet att jag kör swingtrade mellan mina innehav med jämna mellanrum och så skedde även idag.

För 6 dagar sedan såldes 1500 Handelsbanken A för 105.35 kr st. Istället köptes 1000 Hufvudstaden in för 148.80 kr st. Sedan min tidigare swingtrade blev det även lite pengar över och 30 st Lundbergföretagen köptes in för 282.60 kr st.

Idag valde jag att åter avyttra Hufvudstaden från portföljen. 1000 st aktier såldes för 149,657356 SEK per aktie.

Förutom detta avyttrades 25 st Lundbergföretagen för 286.80 kr st.

Pengarna investerades till sist i 1500 st Handelsbanken A för 105 kr st.

Med det stärker jag åter mitt ägande i Handelsbanken och är tacksam att få köpa tillbaka dessa aktier lite billigare. Förutom detta tar jag även hem en liten vinst i Hufvudstaden.

Som jag skrivit tidigare tycker jag att Hufvudstaden är ett fantastiskt bolag och det är inte helt omöjligt att bolaget åter hamnar i portföljen om aktiens pris skulle gå ner av någon anledning framöver. Annars är planen att främst öka i Lundbergföretagen nu när utdelningar trillar in. På så sätt kommer jag åter öka min exponering mot Hufvudstaden. 





Förutom detta har bloggen fortsatt skänka pengar även denna månad. Denna månad har Hjärt & Lungfonden fått 100 kr. Cancerfonden 50 kr och Hjärnfonden 50 kr.

Sedan bloggen började skänka pengar har 850 kr skänkts bort enligt följande:


                            Hjärt & Lungfonden          400 kr
                            Cancerfonden                    150 kr
                            Hjärnfonden                      150 kr
                            Läkare utan Gränser          100 kr
                            WWF                                  50 kr

                            Totalt:                                 850 kr
Med det kommer bloggen fortsätta skänka pengar till bättre behövande även i framtiden. Har ni tips om fler hjälporganisationer som behöver hjälp? Kommentera gärna. Eftersom jag skänker pengar via sms är det en fördel att  det går att skänka just via sms. Med det vill jag även tacka alla er som stödjer bloggen. Ni gör skillnad.

Med det vill jag även önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar