torsdag 28 februari 2019

Köpt och sålt aktier för drygt 300 000 kr idag

Idag var det åter dags för lite nya affärer.

 För 2 veckor sedan sålde jag 1000 Hufvudstaden aktier för 148,4016 kr st. In köptes 1500 Handelsbanken A för 101,4 kr st. Eftersom Nordea inte kunde visa en exakt köp och sälj kurs just då redovisade jag ungefärliga belopp här på bloggen. Sedan dess har mina Handelsbanken aktier stigit i pris samtidigt som Hufvudstaden aktien först gått upp lite men sedan åter kommit ner lite i pris igen. 

Jag valde därför att åter köpa in Hufvudstaden till portföljen idag då jag gärna vill äga bolaget på längre sikt. Men ni som följer bloggen vet att jag emellan åt kör lite swing trade mellan mina innehav.

1500 st Handelsbanken A har iallafall sålts av för 105.35 kr st. In har jag åter köpt 1000 Hufvudstaden för 148.80 kr st.  Med det har jag åter stärkt mitt ägande i Hufvudstaden samtidigt som jag drar ner risken lite i Handelsbanken just nu. Jag tror fortsatt båda aktierna kommer prestera bra på längre sikt och med det väljer jag att åter öka min riskspridning i portföljen. 

Denna swingtrade slutade med en vinst på nästan 5500 kr efter courtage. När jag tidigare köpte in mina Handelsbanken aktier valde jag att skjuta till lite pengar och på så sätt blev det lite mer pengar över efter försäljningen idag.

Det gjorde att jag kunde investera i ytterligare 30 st Lundbergföretagen för 282.6 kr st.

Med det vill jag tacka Handelsbanken för den kortsiktigt fina värdeökningen och åter välkomna Hufvudstaden till portföljen igen. Förutom detta har jag åter stärkt mitt ägande i Lundbergföretagen som är min plan på längre sikt.  

Min nya portfölj kan ni se på höger sida av bloggen.

Med det vill jag även önska alla läsare en fortsatt trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar