lördag 5 januari 2019

Bloggen fortsätter skänka pengar till välgörenhet

Då var vi inne i Januari och sedan jag sist skänkte pengar via bloggen har jag funderat lite mera på detta. Tidigare i mitt liv har jag vart dålig på att skänka pengar till bättre behövande. Jag tror att när man inte har så mycket pengar är inte det första man tänker på att skänka bort dom till någon annan. Den senaste tiden har jag börjat tänkt lite annorlunda. Jag vill gärna hjälpa till lite mer. Till vardags hjälper jag andra människor inom vården. Genom att jag arbetar betalar jag även skatt som används till bland annat Sveriges bistånd. När jag nu tids nog fått det lite bättre ställt efter många års hårt arbete känns det inte mer än rätt att försöka hjälpa andra människor lite mer. Genom att jag nu framöver kommer skänka pengar varje månad kommer det tids nog bli en hel del pengar som kommer till nytta. Dessa pengar kommer främst gå dit där jag tror de gör mest nytta för oss alla. Jag kommer 1 gång i månaden redovisa vart bloggen skänker pengar samt redovisa hur mycket pengar som skänks.

Framöver kommer som sagt allt överskott från Vimla skänkas till olika välgörenhetsorganisationer. Jag har sänkt min surf från 50 GB per månad till 2 GB för att istället valt att skänka bort överskottet. Det känns som att dessa gåvor är mer värda än en massa surf på mitt abonnemang. Häromdagen fick jag ytterligare en Vimla vän och är tacksam för det. Med det väljer jag att nu framöver skänka lite mer pengar till behövande. Förra månaden skänktes 200 kr.

Denna månad har jag valt att skjuta till egna pengar och med det har jag valt att skänka bort 250 kr totalt.

Denna månad har Hjärt & Lungfonden fått 100 kr
                             Hjärnfonden                      50 kr
                             Cancerfonden                    50 kr
                             Läkare utan Gränser          50 kr

Efter månadens donation har bloggen efter 2 månader skänkt:

                            Hjärt & Lungfonden          200 kr
                            Läkare utan Gränser          100 kr
                            Cancerfonden                      50 kr
                            Hjärnfonden                        50 kr
                            WWF                                   50 kr

                            Totalt:                                 450 kr

Vill du också stödja någon av dessa organisationer rekommenderar jag er att bli månadsgivare eller ge en gåva till dem via sms.

Ett annat alternativ är att bli min Vimla vän och på så sätt tillsammans med mig skänka mer pengar till olika välgörenhetsorganisationer.

Allt överskott från Vimla kommer gå till bättre behövande framöver. Har ni fler tips på hjälporganisationer som ska få pengar framöver? Kommentera gärna. Mina gåvor skänks via SMS och därför är det en fördel om hjälporganisationer ni rekommenderar kan ta emot gåvor på det sättet.

Med det vill jag önska alla läsare en god fortsättning på 2019 :-)  



2 kommentarer:

  1. Snyggt initiativ Slimis! Jag är normalt lite försiktig med välgörenhet (senast var det chefslönerna som retade upp mig) men i höstas bidrog jag i alla fall med 10.000 kr till Hjärtebarnsfonden. Inte mina pengar men segern i Investerar-SM:s Twitterkamp var att skänka 10 lax till valfri organisation. :)

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
  2. Hej Aktiepappa.

    Håller med om att chefslönerna borde vara lägre . Många jobbar ju ideellt inom dessa organisationer och som chef borde man skämmas att ta ut över 1 miljon i lön för att hjälpa andra människor. Grymt gjort av dig att vinna Investerar-SM och väldigt fint av dig att skänka pengarna till Hjärtebarnsfonden. Du är en fin förebild Aktiepappa och det borde finnas fler som dig.

    Tack för din kommentar :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera