måndag 14 maj 2018

Ökade på i H&M idag

Idag valde jag att åter minska min kassa. För bara ett tag sedan sålde jag av 200 st H&M aktier för runt 135 kr st. Aktien gick sedan starkt och var upp i 153.66 kr innan den åter vände ner igen. Stefan Persson har sedan dess köpt ordentligt med aktier och idag meddelade den amerikanska fondförvaltaren Harris Associate att de ökat på sitt ägande i bolaget. Jag ångrar nu i efterhand att jag sålde av dessa 200 aktier och köpte därför tillbaka dessa aktier något dyrare idag för 138.84 kr st. Min förhoppning är att H&M aktien kan fortsätta att gå starkt nu framöver. Statistik på klädförsäljning från Tyskland har visat sig stark den senaste tiden, men jag följer även H&M på Instagram och märker en rejäl tillväxt på följare. På bara några veckor har antalet följare ökat från 24.4 miljoner till 25.2 miljoner. Även om H&M är ratat bland många investerare är min tro att bolaget på sikt kommer ge en fin avkastning till oss aktieägare. Den som lever får se. Med detta köp är jag nöjd med min investering i H&M. Skulle aktien gå starkt framöver kan jag tänka mig att åter minska ner med 200 aktier. Men troligtvis behåller jag hela mitt innehav på längre sikt. Om ett par dagar kommer årets första utdelning från H&M . Har redan nu funderat vart jag ska placera dessa pengar. Det kommer ett nytt inlägg om detta senare i veckan.

Min nya portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Med det vill jag även önska alla läsare en trevlig Måndag :-)


2 kommentarer:

  1. Du är modig jämfört med många andra H&M-investerare, men det kan mycket väl visa sig vara ett smart drag :)

    SvaraRadera
  2. Hej Kaizenliv.

    Kul att höra från dig. Hoppas allt går bra med livet samt sparandet :-) Jag är som sagt långsiktig i H&M och hoppas tids nog att det kommer gå bättre för bolaget samt aktien. Den som lever får se :-)

    Tack för kommentar.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera