tisdag 26 september 2017

Små förändringar i portföljen inför Hennes&Mauritz rapport

För drygt 3 veckor sedan  avyttrade jag 175 st Handelsbanken B för 115.80 kr st. In köptes 100 H&M för 200.90 kr st.

Idag minskade jag mitt H&M innehav marginellt och valde istället att stärka upp mitt ägande i Handelsbanken igen. 100 H&M aktier såldes för 221.50 kr st och istället köptes 188 Handelsbanken A in för 119.10 kr st. 

I och med detta har jag utrymme att åter öka i H&M om rapporten senare i veckan skulle vara betydligt sämre än marknaden har räknat med. Om så blir fallet tror jag på ett lägre pris på aktien. Men givetvis hoppas och tror jag på en skaplig rapport. Men framförallt tycker jag framtiden ser ljusare ut för H&M just nu. Kostnadsbesparingar och en lägre dollar borde kunna höja vinsten nu framöver. Dock är fortfarande konkurrensen stenhård i klädbranschen. Ett exempel på det är Lindex som vinstvarnar idag. Skulle H&M fortsätta upp efter rapporten är jag fortsatt nöjd med att äga 1900 aktier i bolaget men kommer inte öka mer då bolaget redan utgör sån stor del av min portfölj. Nu blir det troligtvis inga nya affärer förrän imorgon. Då kommer lönen in på kontot och jag har funderat rejält vad jag ska investera i denna månad. Nordea Investor har just nu courtagefri handel på amerikanska aktier så ett litet köp kommer göras där. Jag kommer även investera här hemma på Stockholmsbörsen och ett nytt inlägg kommer när investeringarna är gjorda.

Min nya portfölj ser ni till höger sida av bloggen.


Har du gjort någon investering eller förändring i portföljen den senaste tiden? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar