måndag 7 augusti 2017

Köpt och sålt aktier för några hundra tusen kr igen.

Då var det Måndag igen och dags för lite nya affärer. Mina 1500 st Handelsbanken A aktier har sålts av idag.

Samtliga 1500 aktier har såldes för 121.10 kr i snitt. Jag var snabb att sätta pengarna i arbete och 1500 st Handelsbanken B aktier har köpts in för 120.81 kr i snitt. Efter transaktionen fick jag in 237 kr i vinst när courtagekostnaden var dragen. Många bäckar små :-)

Som jag skrivit om tidigare äger jag Handelsbanken för utdelningens skull. Då spelar det mindre roll om jag äger A eller B aktien. Genom arbitrage kan jag skifta mellan aktieslagen när en prisskillnad uppstår. 

I och med detta börjar kassan växa på sig och snart kan jag se efter nya förvärv till portföljen :-) Jag kommer framöver fortsätta bevaka Handelsbanken A samt B aktie. vid rätt tillfälle kommer jag utnyttja möjligheten till arbitrage igen.

Min nya portfölj ser du på höger sida av bloggen.


Har du gjort någon bra affär idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar