fredag 14 juli 2017

Avyttrat Telenor

Jag valde för några dagar sedan att avyttra mina 520 aktier i Telenor. Jag har ägt Telenor en längre tid och avkastningen har vart helt ok, men ingen raket.  Jag har sett innehavet som en defensiv investering med hög direktavkastning. Mina aktier såldes av för drygt 138 kr st. Jag har dock inte haft en bra insikt i bolaget och gjorde egentligen ingen riktig bra analys innan jag blev ägare i bolaget. Jag har helt enkelt en för dålig insikt i bolaget och även vilka risker som finns med att äga bolaget. Jag har dock gillat Telenor som teleoperatör men man ska inte investera i bolag bara för att man gillar dom. På sikt är en bra avkastning det viktigaste. Jag väljer därför att omplacera pengarna i innehav jag tror mer på nu framöver.

Vad har jag då köpt in för pengarna?

160 st Handelsbanken B har köpts in för runt 123 kr st.
200 st H&M har köpts in för runt 209 kr st.

Jag fick även över lite pengar från försäljningen. Väntar med att investera dessa pengar. Just nu sitter jag och lyssnar på Axfoods rapport. Kommer återkomma om kommentar angående rapporten.

Min nya portfölj ser ni uppe till höger.

Äger du Telenor? Hur ser du på bolagets framtid?

2 kommentarer:

  1. Snyggt, jag körde samma grej med Dedicare som jag hade köpt in, hade för lite kunskap om bolaget, gjorde en liten vinst och investerade i bolag jag trodde bättre på som Evolution Gaming som jag hörde om ingående på börspodden =) Kan varmt rekommendera det senaste avsnittet om spelbolag! Mvh Kneg
    Ps Snyggt gjort att redan idag fått en uppgång på 2,4% på de nya SHB =)

    SvaraRadera
  2. Hej Kneg till Deg.

    Fint köp du har gjort :-)
    Evolution Gaming har haft en riktigt imponerande resa i år. Jag väljer själv bort spelbolag av etiska skäl, tyvärr har jag haft en närstående som hamnade i spelmissbruk och vet vad det innebär. Jag väljer även bort tobak, alkohol, vapen mm om jag har möjlighet. Handelsbanken känns bra på lång sikt. De har nöjda kunder samt är försiktiga med ägarnas pengar och det gillar jag.

    Tack för kommentar :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera