fredag 17 februari 2017

Köpt och sålt för några hundra tusen idag.

Blev en intensiv köp och sälj dag idag. Affärer för några hundra tusen har gjorts.
2508 st Handelsbanken B såldes för mellan 131.30-131.50.
In köptes 1908 Handelsbanken A för 131.20 kr.
Med det valde jag att minska lite i Handelsbanken. Istället valde jag att öka i Axfood. 390 aktier har köpts in för 136.40 kr st. Över blev även 25 000 kr som jag investerat i Avanza Zero.

I och med detta äger jag fortfarande aktier i Handelsbanken för över 600 000 kr. Jag tycker Axfood har fått lite väl mycket stryk på sistone då Ica gått riktigt bra. Jag gillar Axfoods defensiva verksamhet sen tycker jag direktavkastningen i dagsläget är attraktiv.
Min nya portfölj ser ni på höger sida av bloggen.

Önskar er alla läsare en trevlig helg.

Bästa hälsningar Slimis 

4 kommentarer:

  1. Hej Slimis tycker att din blogg är jätte bra och läser varje inlägg. Jag har en fråga och vill ha lite tips från dig. Har i dagsläget ett lån på 300k med en ränta på 7% tycker du att jag ska armotera eller forsätta köpa aktier för de pengar som blir över varje månad. Om du har några andra tips tar jag gärna emot.

    SvaraRadera
  2. Hej Alex och tack för dom fina orden :) Hade jag vart dig hade jag hellre amorterat av på lånet. Ett annat alternativ vore att få ner räntan på dit lån. De som har mycket lån (tex huslån) tycker jag kan både amortera och investera långsiktigt. På det sättet får man ner skulden och förhoppningsvis en bra avkastning på de investerade pengarna tids nog. Själv väljer jag att inte belåna mig för att köpa aktier. Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera
  3. Ja jag tänkte väl det 7% i ränta är rätt mycket och jag tror inte att min utdelningsmaskin skulle klå det. Väljer nog att armotera och när jag är skuldfri då satsa jag på aktier igen

    SvaraRadera
  4. Tycker jag du gör helt rätt i. Framförallt är det betydligt mindre risk att amortera av ett lån än att investera lånade pengar. Lycka till med amorteringen. Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera